عنبیه

تشخیص علائم بیماری با عنبیه شناسی، همان بررسی عنبیه است. عنبیه شناسی یکی از روش های بررسی و تشخیص کارکرد ارکان ها و اندام های بدن است. همان گونه که از روی زبان و با علم زبان شناسی می توان بیماری ها را تشخیص داد، در عنبیه شناسی نیز می توان با کیفیت بالاتر و با ریسک کمتر، سلامت عمومی را بررسی کرد. این کیفیت بالاتر تشخیص در عنبیه شناسی به دلیل رنگی بودن و داشتن چارت قوی تر عنبیه است.

 با توجه به ریشه های جنینی چشم و مغز، بازتاب عملکرد اعضاء از طریق اعصاب بر عنبیه ثبت و قابل بررسی و پیگیری است.

مزیت عنبیه شناسی بر تشخیص با ابزار و تکنولوژی

آن دسته از عزیزانی که قصد فراگیری علم عنبیه شناسی را دارند می توانند با ما در تماس باشند.

شما می توانید نحوه تدریس را در آپارات مشاهده کنید👇

https://www.aparat.com/v/lu2OT

روش های تشخیص با ابزار و تکنولوژی مانند: خونگیری، پاراکلینیکی، تصویر برداری و پزشکی هستند که تشخیص علائم بیماری با عنبیه شناسی نیز با دقت همین ابزار، شاید بسیار دقیق تر از این ابزار عمل می کند.

 روشهای ابزاری، عموما با عوارضی همراه هستند که در اثر قرار گرفتن مکرر در معرض این گونه ابزارها یا حتی خون گیری، عواقب جبران ناپذیری را می تواند به همراه داشته باشند.

تشخیص علائم بیماری با عنبیه شناسی، یکی از روشهای ارزان، بی خطر، بدون درد، سریع و ساده تشخیصی در طب مکمل است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مانند: آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان و انگلیس مورد توجه، استقبال و تحقیق قرار گرفته.

تشخیص علائم بیماری با عنبیه شناسی، علاوه بر تشخیص شرایط بیمار و بیماری ها، می توان در امر پیشگیری هم از آن کمک گرفت.

تشخیص بیماری با عنبیه شناسی

ساختمان عنبیه

هر عضو داخلی اندام از طریق عروق و سیستم عصب به عنبیه متصل است، از همین رو، می توان ارکان های داخلی اندام را با بخش های مختلف عنبیه مورد بررسی قرار داد.

ظرافت و پیچیدگی عنبیه به اندازه ایی دقیق است که در تمام ارگان های حفاظتی و امنیتی کشورها، برای تشخیص هویت افراد یا ثبت اطلاعات هویتی، از علم عنبیه شناسی استفاده می کنند.

 ارکان ها در اندام، بر اساس چینش و موقعیت قرار گیری در طرف چپ یا راست یا میان بدن بودن، در چشم همان سمت یا در هر دو چشم دیده می شوند. به این معنی که، ارکان های سمت چپ در چشم چپ، ارکان های چشم راست در چشم راست و ارکان های میانی بدن در هر دو چشم دیده می شوند.

تصویر روبرو، جانمایی اعضاء در عنبیه چشم چپ را نمایش می دهد.

چشم، جزو اعضایی است که در هفته دوم جنینی، یعنی در ابتدایی ترین دوران بارداری درست در زمانی که جوانه های بافت های عصبی از کناره بخش جلویی حفره مغز قدامی در جنین رشد می کنند، چشم های جنین نیز شکل می گیرند. چرا که می بایست بقیه اعضاء به وسیله رشته های عصبی و خونی به چشم ارتباط داده شوند.

بخش های اصلی چشم شامل: عصب بینایی، شبکیه، عدسی و عنبیه قبل از سایر بخش ها در ماه دوم بارداری تشکیل می شود.

رابطه مغز و عنبیه

بخش عصب بینایی از اعصاب خودکار یا سمپاتیک و پاراسمپاتیک تشکیل شده اند. اعصابی که به صورت خودکار تنظیمات بدن را انجام می دهند.

عنبیه از بیست و هشت  هزار پایانه عصبی ساخته شده که با رگهای خونی، عضلات و بافت همبند میکروسکوپی احاطه شده.

اعصاب عنبیه به واسطه غده تالاموس در مغز به تمامی ارکان ها و اندام ها مرتبط است. از این رو، سلول های عصبی آن می توانند حرکات و شرایط ارکان های درون بدن را که به مغز مخابره می شود، مانند زلزله نگاری ثبت کنند و تحولات را از طریق تالاموس و هیپوتالاموس به صورت تغییراتی در رنگ و عمق فیبرهای عنبیه می توان مشاهده کرد. این حساسیت و سرعت بالای انتفال واکنش ها، تشخیص علائم یماری با عنبیه شناسی را، راحت تر و دقیق تر کرده.

تقسیم بندی عنبیه براساس جانمایی اعضا

چنانچه عنبیه را با یک علامت ضربدر به چهار قسمت تقسیم کنیم، بخش بالایی، ارکان بالاترین عضو که سر هست را نشان می دهد.

 قسمتی که به سمت بینی است ارکان میانی بدن را نمایش می دهد که بخش میانی نام گذاری شده.

بخشی که سمت گیج گاه است، ارکان های کناری بدن را نمایش می دهد که بخش گیج گاهی نام گذاری شده.

نحوه تشخیص و بررسی ارکان داخلی اندام

آن دسته از عزیزانی که قصد فراگیری علم عنبیه شناسی را دارند می توانند با ما در تماس باشند.

شما می توانید نحوه تدریس را در آپارات مشاهده کنید👇

https://www.aparat.com/v/lu2OT

عنبیه از فیبرهایی با تراکم های متفاوت تشکیل شده که در افراد این تراکم بر اساس مزاج ایشان متغیر است.

حفره ها و برجستگی ها در سطح عنبیه، نشان دهنده وضعیت ارکان های داخلی بدن هستند که از تفاوت رنگ یا بافت آن ها با سطح فیبرهای عنبیه، به مشکلات اندامی می توان پی برد.

زمانی که در عملکرد عضوی خللی ایجاد شود و آسیب دیدگی در مراحل اولیه یا به عبارتی در مرحله حاد است، عضو، حساسیت بالایی داشته و مواد غذایی زیادی دریافت می کند. سیستم ایمنی سعی بر این دارد تا اختلال را جبران کند با شدت خون رسانی. در این ناحیه، افزایش فعالیت سلولی اتفاق می افتد. این تغییرات به وسیله سیستم عصبی و عروق خونی در عنبیه از خود نشانه هایی برجای می گذارند و افزایش فعالیت همبند دیده می شود.

این نشانه ها می توانند به صورت برآمدگی، فرو رفتگی، تیرگی یا روشنی خود را نشان دهند. شخصی که به این علم واقف است با بررسی این احوالات به خوبی می تواند مشکلاتی که در ارکان های داخلی بدن وجود دارد را تشخیص دهد.

هم چنین می توان مشکلاتی که در سه ماه آینده رخ می دهد را شناسایی کرد. البته این امر و اتفاق در صورتی است که فرد به رفتار های اشتباه چه در تغذیه چه در عملکرد حرکتی ادامه دهد.

بنابراین می توان با این علم، از بسیاری مشکلات در سلامتی پیشگیری نمود.

مزایای تشخیص علائم بیماری با عنبیه شناسی در مقایسه با تکنولوژی جدید

1.عنبیه شناسی به ما از سه ماه پیش رو خبر می دهد و ما را هوشیار می کند برای پیشگیری از بیماری ها.

2. مدت زمان تشخیص از طریق عنبیه کمتر از ده دقیقه انجام می پذیرد.

3. هزینه تشخیص بسیار ناچیز و به صرفه است.

4. بدون درد و خون گیری و عوارض اشعه های مضر که در تجهیزات مدرن مرسوم است.

5. تمام ارکان ها هم زمان بررسی و مشکلات تشخیص داده می شوند بدون نیاز مراجعه  به مراکز مختلف درمانی.

آن دسته از عزیزانی که قصد چک آپ کامل از طریق عنبیه شناسی دارند، می توانند عکس عنبیه خود را برای ما ارسال نموده تا همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن، عنبیه را بررسی و به شما ابلاغ نمایند. کل مبلغ قابل پرداخت چهل هزار تومان

جهت برقراری تماس و ارسال عکس اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *