سرد مزاجی و راههای درمان آن

تحقیقات به عمل آمده در مراکز روانشناسی خانواده نشان می دهد در زندگی امروزی درصد زیادی از علل طلاق، سرد مزاجی زوجین می باشد. هر چند که این موضوع مسئله بسیار پیش پا افتاده ایی به نظر می رسد، اما ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی، بیماری های عصبی و روان پریشی در آن نهفته است. این در حالی است که اکثر افراد از درمان سرد مزاجی غافلند.

بنابراین غریزه ایی که خداوند در وجود ما قرار داده بایستی پاس داشته شود و این را افرادی که از آن بی بهره هستند و در صدد رفع آن برآمده اند بیشتر درک می کنند.

هرچند نمی توان افراد را به دسته گرم مزاج و سرد مزاج تقسیم کرد، چرا که ممکن است زوجی در ماه تنها یک مرتبه نزدیکی داشته باشند و هر دو از این موضوع راضی باشند.

مشکل اینجاست که افراد، امیال متفاوتی دارند. کمتر اتفاق می افتد یک زوج میل همگونی داشته باشند؛ این میل مانند اشتها در بین افراد متفاوت است. تحقیقات نشان می دهد که در مراجعه برای درمان، از هر 10 مرد، یکی از آنها مشکل خود را بیان می کند، در حالی که از هر 10 زن، 5 نفر، مشکل را بیان می کنند. به همین خاطر بیشتر سرد مزاجی را به زنها نسبت می دهند.

پیشنهاد اکثر افراد در درمان سرد مزاجی، مصرف دمنوش هایی با مزاج گرم است. دلیل این پیشنهادها اسم خود عارضه یا معلولیت است که به آن اطلاق می شود. در اصل عده بسیار کمی به این مریضی دچار هستند، که درمان آن غیر ممکن باشد؛ اما عادت بد غذایی افراد و گاهی کمرویی و شرم را نیز سرد مزاجی قلمداد می کنند که عموم مردم را امروزه در بر می گیرد.

گاهی در برخورد با افرادی که بصورت حرفه ایی اشخاص را ویزیت می کنند دیده می شود دمنوش های بسیار گرم با دوز بالا و مصرف بی رویه را پیشنهاد کرده اند. این دلیل بر بی اطلاعی ایشان و مطالعات بسیار کمی است که در باب عوارض مصرف بی رویه گرمی داشته اند. در حالی که با ساده ترین راه ها می توان مشکل را برطرف کرد. گاهی نیز تجویز دارو صحیح است، اما نحوه مصرف، اشتباه تجویز می شود. بنابراین مراجعه کننده با استفاده آن دارو طبق تجویز نتیجه ایی عایدش نمی شود و عیب را جایی دیگر جستجو می کند.

ناشتا کشمش خوردن باعث روییدن گوشت، محکمی استخوان، نازکی پوست و تقویت نیروی جنسی می شود. (امام صادق «ع»)

عوامل سرد مزاجی زوجین

عوامل سرد مزاجی تا حد زیادی به روح و روان افراد مربوط می شود، که به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • عوامل روحی سرد مزاجی:

این عوامل بدون داشتن مشکل فیزیکی یا جسمانی در فرد بوجود می آید و کاملا به روحیه و روان فرد بستگی دارد. به عنوان مثال کسانی که در افسردگی به سر می برند، همیشه از نظر جنسی سرد مزاج می باشند.

  • عوامل جسمی سرد مزاجی:

عواملی که در اثر تغییرات فیزیکی و جسمی، آن هم به طور غیر مستقیم، باعث تاثیر در روح و روان فرد می شود.

تغییرات فیزیکی و جسمی در هر دو جنس می تواند باعث سرد مزاجی خود شخص یا فرد مقابل شود. بطور مثال وجود هر گونه نقص در آلت تناسلی فرد می تواند طرف مقابل را از نزدیکی بیزار یا سرد نماید. البته بهتر است به جای اینکه یکدیگر را در رابطه جنسی مقصر بدانیم، در این امر مشارکت بیشتری داشته باشیم و خود پیش قدم شویم.

از آنجا که ترکیبات شیمیایی مختلف در مغز سبب عکس العمل های متفاوتی می شود، بنابراین این امکان وجود دارد که فرد با استفاده از این پدیده، احساسات جنسی را در خود برانگیزد. از این پدیده در درمان مشکلات جنسی هم استفاده می شود. برای داشتن این احساس فقط بر نقاط مثبت همسر خود تمرکز کنید. و تجارب زناشویی خوشایندی را که با هم داشته اید به خاطر بیاورید. مغز در این مرحله مقدمات ترشح مواد شیمیایی لازم برای ایجاد تمایلات جنسی را فراهم می کند، و با ترشح این مواد، هیجان جنسی در شما ایجاد می شود. این احساس در مرحله شیفتگی یا نامزدی، یعنی زمانی که عاشق فقط نقاط مثبت معشوق خود را می بیند و تمایلات جنسی فراوان دارند یافت می شود. اگر به نقاط منفی و وجه منفی شریک خود توجه کنید، این احساس را از خود دور کرده اید.

عوامل موثر بر بروز سرد مزاجی در آقایان:

  1. زنانی که گونه ایی رفتار می کنند چنانکه به نظر می رسد از این عمل خوششان نمی آید.
  2. زنانی که هیچ وقت شروع کننده نیستند.
  3. زنانی که نسبت به بدن مردها شناخت کافی ندارند.
  4. زنانی که رسیدن به اوج نقطه جنسی را به مردان واگذار می کنند.
  5. زنانی که در تخت خواب مثل یک پلیس رفتار می کنند.
  6. زنانی که در تخت خواب بی حرکت، بی عکس العمل مثل جسد می مانند.
  7. زنانی که در تخت خواب زیاد حرف می زنند.
  8. زنانی که خودشان از قیافه خودشان خوششان نمی آید، و دائم خودشان را پایین می آورند و تحقیر می کنند.
  9. زنانی که بیش از اندازه بر روی چهره خودشان حساسند.
  10. زنانی که زیاد به فکر زیبایی و بهداشت خود نیستند.
  11. زنانی که دوست ندارند معاشقه دریافت کنند.
  12. زنهایی که بیش از حد جدی هستند.
  13. زنانی که بیش از حد به مادرشان وابسته هستند.
  14. زنهای کوته فکر و سطحی نگر.
  15. زنانی که فقط به وضع مالی مرد اهمیت می دهند.
  16. زنانی که با بدن و جنسیت خود مردها را بازی می دهند.
  17. زنانی که هنگام بوسیدن از زبان خود زیاد استفاده می کنند.
  18. زنانی که مدام از نامزد یا همسر قبلی خود صحبت می کنند.
  19. زنانی که به لحاظ جنسی، خود انگیخته نیستند.
  20. زنهایی که لباس کهنه و زشت می پوشند.

یادآور می شود که: عوامل سرد کننده جنسی زنان اغلب مانند مردها می باشد، ولی مهمترین عامل آن اختلاف زناشویی بخصوص عدم پذیرش عاطفی و روانی همسر توسط زن می باشد

زنان از رابطه  جنسی چه می خواهند؟

زنان از رابطه  جنسی چه می خواهند؟

در اکثر اوقات اگر مردی بخواهد از فشار وارد بر خود بکاهد از رابطه جنسی استفاده می کند. ولی خواست زن از این روابط با مرد ها کاملا متفاوت است. زن می خواهد فشارهای وارد بر زندگی خود را حس کرده و درباره آنها صحبت کند و مردان باید فرق این دو را به خوبی درک کنند.

اکثر زنها دست کم 30 دقیقه وقت لازم دارند تا برای یک رابطه جنسی آماده شوند. ولی برای مردها فقط سی ثانیه وقت لازم است تا آماده شوند. همانطور که مردان برای دنده عقب رفتن زنان در رانندگی دست کم می بایست سی دقیقه صبر کنند!

پس از رابطه جنسی میزان هورمون های زن در اوج خود است و توانایی انجام هر کاری را دارد. او می خواهد لمس کند، در آغوش گرفته شود و حرف بزند. اما مرد پس از رابطه جنسی یا می خوابد یا از جا بلند شده و کاری انجام می دهد تا بتواند اختیار خود را به دست گیرد.

دلایل مکانیزمی بدن که تحت تاثیر عوامل محیطی به وجود می آیند را می توان چنین تعریف کرد:

شاید اولین و عمده ترین علت سرد مزاجی کم رویی و شرم و حیا باشد. ساده ترین راه علاج آن خیال پردازی است. در همه افراد خیال پردازی باعث تقویت میل جنسی می شود، که این از اصول اولیه برای درمان این عارضه می باشد.

علت دیگر سرد مزاجی نیز عادت بد غذایی و یکی از مهمترین دلایل نیز مشغله فکری است.

مشارکت در روابط زناشویی در صدر همه پیشنهاد هاست. در تقویت میل جنسی رو راست بودن با خود را می توان نام برد. اگر کمی فکر کنیم، پی می بریم در اکثر اوقات به دلایل متعدد از ابراز تمایل به میل جنسی خودداری می شود. برخی مردها این تمایل زیاد را یک نقطه ضعف می دانند. در مقابل بسیاری از زنها گمان می کنند که ابراز احساس از شرم و حیا دور است. این امر در ابراز احساس آنها تاثیر می گذارد؛ بنابراین باید یادآور شد که زن ها مستعد سرد مزاجی می باشد چرا که مکانیزم وجودی آنها به دنبال بهانه است تا سرد مزاج شوند؛ و دیگر اینکه در زنها شش عامل سرد مزاجی و در مردها سه عامل وجود دارد.

دلایل اصلی بروز سرد مزاجی

از دلایل اصلی بروز سرد مزاجی در زنها:

  1. کاهش جریان خون: فشار خون بالا و دیابت به مرور زمان، رگهای خونی را تحت تاثیر قرار داده، شریان ها را سخت و باریک می کند. همین مساله خون رسانی به دستگاه تناسلی را کاهش می دهد.
  2. مشکلات هورمونی: یائسگی، شیردهی، قرصهای ضد بارداری و مشکلات تیروئید، میل جنسی را کاهش می دهد.
  3. عوارض جانبی دارو ها
  4. آسیب های عصبی: بیماری هایی مانند پارکینسون، ام اس، عمل جراحی لگن و عملهای زیبایی ممکن است به سیستم عصبی آسیب برساند، که می تواند از دلایل بی میلی باشد. همچنین از دیگر عوامل بی میلی و سرد مزاجی عوامل روانی است، که بی خوابی و افسردگی نمونه ایی از این عوامل می باشد.

هرچند عوامل روانی بین زن و مرد مشترک می باشد اما در بین اکثر آقایان عوامل روانی منتهی به درآمد کم و شرمندگی مقابل همسر، علت بی میلی آنها است.

گاهی به دلیل دور بودن زن و مرد از یکدیگر، در زن ها سرد مزاجی پدیدار می شود، بالعکس، میل جنسی مرد چند برابر می شود. چنانچه مردی به مدت یک ماه یا بیشتر، از همسر خود دور بماند در زمان برگشت به منزل متوجه می شود، همسر وی برخلاف او هیچ میلی به نزدیکی نشان نمی دهد. این امر حکایت از تفاوت خلقت زن و مرد دارد.

گاهی بعضی از افراد جهت درمان زود انزالی به کشیدن تریاک روی می آورند که این خود باعث سرد مزاجی شده، و پس از مدتی فرد به طور کامل رابطه جنسی را فراموش می کند.

یکی از راههای بی خطر و بسیار راحت، مصرف روغن هایی با مزاج گرم می باشد. البته به شیوه صحیح و موضع درست بدن. این دسته از روغن ها به دلیل حرارت بالایی که در زیر پوست ایجاد می کنند به سرعت جذب بدن شده باعث می شود تا پس از یک یا دو مرتبه استفاده، میل جنسی تحریک گردد و در صورت ادامه می تواند سرد مزاجی را به طور کامل از بین ببرد.

این دسته از روغن ها، با تاثیر گذاشتن بر روی سلول های عصبی و دعوت آنها به آرامش، همچنین بر طرف کردن رطوبت و از بین بردن عفونت های احتمالی زیر پوست که مانع هرگونه عملکرد صحیح دستگاه تناسلی می شوند، تاثیر بسزایی در درمان سرد مزاجی دارند.

دوستان گرامی، طبیعت راه گشای تمام مشکلات می باشد، پس بیایید با طبیعت آشتی کنیم.

در انتها برای آن دسته از عزیزانی که مشکل سرد مزاجی دارند مکمل تولید شده بنام روغن درمان سرد مزاجی را که به دست متخصصین توانمند رازی طب تهیه و تولید شده است را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *