مباشرت

براساس آمار اعلام شده از مشاورین خانواده، بیش از هفتاد درصد از طلاق ها در جامعه، مباشرت جنسی ناصحیح زوجین و اطلاع نداشتن از تاثیر رابطه جنسی در زندگی مشترک است. موضوعی که سلامت جسم و نفس را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

یکی از موارد بسیار مهم و حائض اهمیت در بین زوجین، مباشرت جنسی ایشان می باشد. موضوعی که عامل اصلی اکثر سوء ظن ها و شک های گاه و بی گاه همسران به یکدیگر است.

بنابراین باید قبل از ازدواج، عادات و تمایلات جنسی فرد با بررسی مزاج وی انجام پذیرد. در واقع تفاوت ها را باید شناخت تا بهتر زندگی کرد.

زن کز بر مرد بی رضا برخیزد       زان خانه و زان سرا بلا برخیزد

عوامل اصلی تاثیر رابطه جنسی در زندگی مشترک

رابطه جنسی یا سکس تراپی؛ همان هم بستری زوجین و هم آغوشی ایشان در خلوت دو نفره می باشد.

سلامت یک رابطه جنسی در زندگی مشترک، ابعاد مختلفی دارد که با رفتارها و نحوه برخورد زوجین با یکدیگر تکامل یافته و تاثیر می پذیرد.

مقدمات همبستر شدن، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن، آگاهی از احکام شرعی، اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن.

تمام این موارد را ما در آموزش روابط زناشویی براساس مزاج آموزش می دهیم.

چنانچه  یکی از زوجین نسبت به همسر خود در مباشرت جنسی بی میلی نشان دهد، در حالی که دچار سردی مزاج است، مورد سوء ظن قرار گرفته و روابط زناشویی یک قدم به سوی تیرگی و ناامنی حرکت می کند. این موضوع چنانچه ادامه دار باشد در دراز مدت بی رغبتی به نزدیکی و رابطه جنسی اتفاق می افتد.

چنانچه بخواهیم مهم ترین موارد تاثیر گذار بر رابطه جنسی در زندگی مشترک را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تاثیر رابطه جنسی در زندگی مشترک

 

  1. شناخت مزاج
  2. مباشرت جنسی
  3. احترام به همسر
  4. احترام به والدین همسر

 شناخت مزاج

مزاج همان طبیعت فرد است که از روی آن می توان تا حدود زیادی خصوصیات اخلاقی و رفتاری فرد، هم چنین حالات گوارشی و میل او را به مباشرت جنسی تشخیص داد. این در حالیست که فرد در حالت عادی و تعادل مزاجی قرار داشته و شخص به هیچ گونه ناراحتی، بیماری یا سوء مزاج مبتلا نباشد.

مزاج یک امر مهم و بنیادیست که در دنیای پس از زندگی نیز با ما همراه است.

متاسفانه زوجین امروزی مزاج را نمی شناسند. از همین رو در انتخاب همسر بدون در نظر گرفتن مزاج فرد مورد نظر خود به زندگی مشترک با او فکر می کنند.

در یکی از مراجعات به دفترم؛ آقا با تمایلات جنسی بسیار بالا و خانم در حد تعادل بودند. آقا یک فرد تحصیل کرده و فعال اجتماعی بود، اما نیاز جنسی ایشان در هفته نزدیک به ده بار نیز می رسید. این زوج با وجود علاقه شدید به یکدیگر، بعد از دوسال ازدواج بر سر این موضوع به مشکل خورده بودند.

همان گونه که قبل از ازدواج مشاوره روانشناسی یک امر مهم و اساسی است، مزاج زوجین نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شود.

مزاج افراد را، مزاج اعضاء و اندام ایشان مشخص می کند. هم چنین مزاج جنسی و یا به عبارتی رفتار جنسی افراد باید مورد بررسی قرار گیرد، چرا که میل جنسی افراد و اعضاء تاثیر گذار بر میل جنسی در هر فرد می تواند مخالف مزاج ایشان تربیت شده باشد.

گاهی ضعف یکی از اعضاء رئیسه موجب اختلال در مباشرت جنسی شده و یکی از زوجین را از این اتفاق ناراضی و متضرر می نماید.

در حالت کلی ما چهار نوع مزاج داریم که عبارتند از:

  1. گرم و تر
  2. سرد و تر
  3. گرم و خشک
  4. سرد و خشک

چنانچه ما بتوانیم به اعتدال مزاج برسیم، علاوه بر بدست آوردن سلامتی، یکی از راه های رسیدن به عرفان را در پیش گرفته اییم.

هر کدام از موارد ذکر شده خصوصیات اخلاقی و رفتاری خاص خود را دارند که باید با شناخت این خصوصیات، در نحوه برخورد با ایشان اعم از جنسی، غذایی و رفتاری، مناسب مزاج ایشان متفاوت با دیگر مزاج ها آشنا شد.

باید متذکر شوم که هر کدام از اعضاء بدن ما نیز مزاج خاص خود را دارند.

مزاج، تاثیر رابطه جنسی در زندگی مشترک را تحت شعاع خود قرار داده و در افراد با مزاج های گوناگون تعداد دفعات متفاوتی را در مباشرت جنسی می طلبد.

تفاوت هر مزاج با هم نوع خود

تفاوت هر مزاج با هم نوع خود

اینکه ما مزاجی را بشناسیم به عنوان مثال گرم و خشک، این مزاج خود انواع مختلف دارد.

در مشاهدات عینی و تجربیات بدست آمده، یک مزاج گرم و خشک با مزاج گرم و خشک دیگر در میزان گرمی یا خشکی متفاوت می

باشد. هم چنین بهتر است به مزاج اعضاء رئیسه فرد توجه نمود.

همانگونه که افراد دوقولو با وجود شباهت های زیاد، مشاهده می شود در بسیاری از موارد با هم تفاوت دارند. در انتخاب همسر و غذاها به وضوح این تفاوت ها دیده می شود.

مباشرت جنسی

مباشرت جنسی یا سکس تراپی در برخورد اول زوجین با یکدیگر بسیار حائض اهمیت بوده و می تواند یکی از زوجین، خصوصا جنس مونث را دل زده کرده و نسبت به هم بستر شدن با همسر خود سرد و بی رغبت شود.

زوجین در خلوت با یکدیگر فارغ از هر گونه شرم باید حاضر شوند که در این مورد مدیریت مرد را می طلبد.

چنانچه یکی از زوجین بنا به دلایلی از جمله؛ شرم و حیا، خود را تمام و کمال در اختیار همسر قرار ندهد و این امر تکرار گردد، زمینه ساز جدایی و دور شدن طرفین از یکدیگر شده، امکان دارد زوجی که آسیب دیده به روابط نامشروع تمایل پیدا کند.

تاثیر رابطه جنسی زوجین بر سلامت جسمی

هر تنش فکری و نارضایتی در افراد تاثیر مستقیم بر سلامت جسمی فرد دارد. از آنجایی که رابطه جنسی یک نیاز فطری در انسان است، از همین روی نداشتن یک رابطه سالم، تاثیر مستقیم بر سلامت گوارش، اندام ها و خصوصا افکار دارد.

از آنجایی که ارضاء شدن و خروج منی یک استفراغ عام می باشد، بنابراین منجر به تخلیه کلیه فضولات از تمام سلول ها  شده و سلامت فرد را در پی دارد.

در خصوص این بخش در آموزش روابط زناشویی بر اساس مزاج به طور کامل پرداخته اییم.

احترام به همسر و تاثیر رابطه جنسی در زندگی مشترک

همواره انسان نیاز فطری به تکریم و احترام در خود را احساس می کند. این امر در خانم ها بیشتر جلوه می کند و ایشان این مطلب را بیشتر به زبان می آورند که این امر ناشی از لطافت زنانه ایشان سرچشمه می گیرد.

هرگاه یکی از زوجین مورد بی احترامی و غضب همسر خود قرار گیرد در طول روز و مواقعه ایی که همسر وی به ایشان ابراز علاقه  می نماید، فورا در ذهن خود رفتار زننده دفعه قبل همسر خود را مجسم کرده و نسبت به ابراز علاقه او با کراهت پاسخ می دهد. 

این امر یکی از مواردیست که مباشرت جنسی را تحت تاثیر قرار داده و مجامعت به طور تمام و کمال اتفاق نمی افتد.

زوجین باید نسبت به این موارد آگاهی کامل داشته، چنانچه دل خوری یا کدورتی در بین ایشان اتفاق افتاد نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایند.

احترام به والدین همسر

یکی از اصلی ترین عوامل بیماری ها اختلالات عصبیست.

خانواده های ایرانی براساس احترام گذاردن به بزرگترها بنا شده. چنانچه هرکدام از زوجین موارد احترام به والدین همسر خود را رعایت ننماید در ذهن وی یک نقطه تاریک بر علیه خود ایجاد نموده. این نقطه تاریک به مرور تمام ذهن او را فرا گرفته و به یک مشکل اساسی در زندگی مشترک تبدیل می شود.

نقاط تیره در ذهن، زمان نزدیکی و مباشرت جنسی بیشتر جلوه گری کرده و تمرکز را از فرد می گیرد در نتیجه فرد نمی تواند حواس تام و تمام خود را به مسئله مجامعت متمرکز کند.

چنانچه قصد آموزش و آشنایی با نحوه صحیح مباشرت جنسی را داشته باشید می توانید اینجا کلیک کرده و از نحوه صحیح یک مباشرت جنسی سالم براساس مزاج زوجین اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *