زگیل تناسلی

آموختن راه های درمان خانگی زگیل تناسلی به این دلیل اهمیت دارد که این بیماری یکی از بیماری های ویروسی که متاسفانه این روزها در حال شیوع و انتشار است؛ گاهی برخی افراد بدون داشتن اطلاع از مبتلا شدن به آن، عامل انتقال به دیگران می شوند. این در حالیست که این گروه از افراد نه اطلاعی از علت ابتلا به آن را دارند، نه راه های درمان خانگی آن را می دانند.

زگیل تناسلی چیست؟

بیماری ها عموما در اثر تغییر روند در متابولیسم بدن یوجود می آیند؛ این امر باعث بوجود آمدن بیماری های جدید و مشکلات ناشناخته ایی می شود که انسان ها را به دردسر می اندازد.

هرگاه فرد روند زندگی خود را بر اساس لذت پایه ریزی کند و شرایط را در سیستم گوارش و محیط اطراف خود برای رشد باکتری یا ویروس ها فراهم نماید؛ او خود می تواند عامل ظهور بیماری جدیدی در طبیعت باشد. به عنوان مثال مرض شپش؛ که در اثر مصرف غذاهای چرب و رعایت نکردن نظافت بوجود می آید.

زگیل تناسلی یا زگیل مقاربتی یکی از شایع ترین بیماری های پوستی و عفونی است که در گروه بیماری‌های آمیزشی قرار می‌گیرد. این بیماری در اثر تماس مستقیم پوست با پوست فرد آلوده و از طریق برقراری روابط جنسی بین افراد منتقل می‌شود.

عامل انتقال زگیل تناسلی ویروس است. از آنجایی که ویروس ها بر حسب نوع فعالیت شان، سرعت انتقال بالایی دارند، این امر موجب شیوع سریع تری نسبت به دیگر انواع بیماری ها می شود.

تعریف زگیل تناسلی در طب سنتی

زگیل تناسلی از تجمع بلغم فشرده یا تجمع سودا در یک منطقه از زیر پوست ایجاد می شود که راه های درمان خانگی زگیل تناسلی نیز با استنباط به این مقوله بسیار زیاد هستند، اما متاسفانه بدلیل اطلاع رسانی ضعیف، مردم از درمان آن عاجز هستند.

از آنجایی که سیستم ایمنی بدن توان مقابله با هر نوع بیماری را دارد، بنابراین می توان با تقویت سیستم ایمنی و پاک سازی گوارش؛ از شر این ویروس مزاحم به راحتی خلاص شد.

عامل ابتلا به زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی

بر خلاف تمام باور ها، عامل ابتلا به زگیل تناسلی، علاوه بر تماس مقاربتی، عامل دومی نیز دارد؛ که آن رعایت نکردن اصول تغذیه و بهداشت فردی است. از آنجایی که اغلب مطالب و گفتگو ها حول محور تماس مقاربتی در مورد زگیل تناسلی می باشد این امر سبب شده عموم مردم با شنیدن ابتلا فرد به زگیل تناسلی، وی را فردی بی بندوبار بدانند، که این امر موجب بسیاری از مشکلات در خانواده ها می شود.

در مراجعاتی که برای درمان زگیل تناسلی بوده، اکثر افراد وزن زیاد داشته اند. زمانی که از نحوه تغذیه این افراد پرسش شد، این نتیجه حاصل کردم که هیچ کدام از این مبیتلایان نحوه تغذیه صحیح و بهداشت عمومی را رعایت نکرده اند.

البته ناگفته نماند؛ افرادی که تعداد دفعات رابطه جنسی ایشان خارج از حد معمول بوده و با تعداد نفرات متعدد نیز هم بستر شده اند زمینه ابتلا به زگیل تناسلی را دارند که این امر عامل اصلی انتشار این ویروس می باشد.

امروزه با تغییر در نوع روابط جنسی، زگیل تنها در ناحیه آلت تناسلی دیده نمی شود. در اغلب افراد نیز در دهان و زبان نیز ایجاد می گردد.

افرادی که به زگیل تناسلی دهانی مبتلا می شوند باید در نظر داشته باشند، چنانچه غذا را نجویده قورت دهند، احتمال ابتلا به زگیل تناسلی در این افراد بالا می رود.

علی رقم راه های بسیار ساده پیش گیری و راه های بسیار ساده درمان خانگی زگیل تناسلی، اکثر افراد برای درمان این عارضه با مشکلاتی مواجه می شوند که کارشان به سرطان های بدخیم می رسد، در این بین نیز گروهی افراد سود جو نیز از این فرصت استفاده کرده تا محصولات خود را به این گروه از افراد بفروشند.

مادران بارداری که به زگیل تناسلی مبتلا هستند، نوزاد ایشان در معرض ابتلا به زگیل تناسلی هست.

انواع زگیل

زگیل ها در تمام نقاط بدن امکان رشد دارند که با اشکال مختلف بر روی پوست نمایان می شوند.

زگیل ها در محاوره عمومی به دو نوع نر و ماده شناخته می شوند که معمولا نوع نر آن تنها می ماند و تکثیر یا زاد ولد نمی کند. این نوع زگیل، چنانچه دست کاری نشود و از راه های غیر اصولی اقدام به برداشتن آن نکنند هیچ گاه تعدادشان زیاد نمی شود.

اما زگیل های ماده می توانند گاهی تمام نقاط بدن را درگیر کنند. از این روی بهتر است نسبت به از بین بردن آن هرچه سریع تر اقدام نمود.

زگیل هایی که در نقاطی غیر از ناحیه شرم گاهی بوجود می آیند از طریق تماس و لمس آن، به دیگران سرایت نمی کند، از همین روی نسبت به زگیل تناسلی خطر کمتری دارد.

راه های درمان خانگی زگیل تناسلی

از آنجایی که زگیل یک بیماری ویروسی است، یه همین خاطر در کلیه راه های درمان خانگی زگیل تناسلی از گیاهان و مواد ضد باکتری و ضد عفونی کننده های طبیعی نام برده می شود.

تعداد ویروس های عامل ابتلا به زگیل که تا کنون شناخته شده، بالغ بر 120 نوع مختلف هستند. از این روی نباید انتظار داشت که داروهای موضعی که پیشنهاد می شوند را به عنوان یک نسخه واحد، برای تمام افراد تجویز کرد، چرا که هر نوع ویروس، توان دفاعی و سازگاری خاص خود را دارد. بنابراین شخصی که قصد استفاده از راه های درمان خانگی زگیل تناسلی را دارد، باید در طی چند دوره، موارد گوناگون را امتحان نماید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسد.

  • بهترین راه و مطمئن ترین راه درمان خانگی زگیل تناسلی، از طریق سیستم ایمنی بدن است. با اصلاح تغذیه و تغییر در روند اعراض نفسانی می توان به راحتی زگیل را از بین برد. شستشوی کبد و خروج سموم از بدن با استفاده از گیاهان دارویی به همراه غذاهای مکملل دارویی مانند: نخود و ماش.
    • خوردن آب جوش طعم دار روزانه ناشتا، حداقل نیم ساعت قبل از صبحانه یا در طول روز با شکم خالی .
  • درمان خانگی زگیل تناسلی مردان و زنان با سرکه سیب می تواند مشابه داروهای تجویزی متشکل از مواد اسیدی که برای کشتن ویروس استفاده می کنند عمل کند که توسط افراد زیادی توصیه می شود.
    •  روش درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب اینگونه که شما می توانید یک پنبه یا گاز را به سرکه ی سیب آغشته کرده، روی زگیل بگذارید. در طول درمان ممکن است زگیل ها سیاه شوند که یک نشانه خوب است.
  • استفاده از عصاره ى سیر می تواند به عنوان یک روش درمان زگیل تناسلی موثر باشد.
    • روش درمان زگیل تناسلی با سیر: این گونه که عصاره ى سیر را مستقیما روی زگیل ها گذاشته. همچنین می توان یک پد پانسمان (گاز) آغشته به مخلوط سیر و روغن را مدتی روی زگیل بگذارید.
      • این شیوه می تواند درد زیادی را به فرد وارد کند یا التهاب بر روی پوست ایجاد کند. در صورت شدت درد بهتر است در طول در مان وقفه انداخته یا از این راه درمان منصرف شد.
  • استفاده از روغن درخت چای: یک روغن اساسی است که در برابر قارچ و سایر ارگانیسم ها، از جمله شپش سر، سودمند است. روغن درخت چای به عنوان یک درمان خانگی زگیل تناسلی می تواند مفید باشد.
    • می توان یک قطره روغن درخت چای رقیق (مخلوط یک قطره روغن با یک یا دو قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل)  مستقیم روی زگیل گذاشت.
  • روغن کرچک بدون بو و مزه: برای درمان مشکلات پوستی از جمله زگیل های تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد. ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک دارای خواصی ضد التهاب و ضد ویروس می باشد که به درمان خانگی زگیل تناسلی کمک می کند.
    • یک گلوله پنبه را به روغن کرچک خالص آغشته کنید. پنبه را بر روی زگیل قرار داده، آن را چسب کرده و اجازه دهید یک شب بر روی آن بماند. صبح روز بعد، پنبه را برداشته و محل را با آب گرم شستشو دهید.
  • آلوئه ورا به دلیل خواص التیام بخش آن، معمولا در درمان خانگی زگیل های تناسلی مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، این گیاه دارویی سرشار از خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است. همچنین، آلوئه ورا می تواند سبب تسکین پوست و رفع خارش شود.

 

  • شیر میوه انجیر: یکی از قدیمی ترین موادی است که برای از بین بردن زگیل ها در همه نوع استفاده شده، بخصوص در زگیل های غیر تناسلی.
    • میوه انجیر تازه، زمان چیده شدن، شیری از ناحیه جداشده از درخت خارج می شود این شیر که یک قطره نیز بیشتر نیست را مستقیم بر روی زگیل زده تا زگیل خشک و از بین برود.
      • در برخی موارد امکان درد و سوزش شدیدی ایجاد می شود که همراه با التهای پوست است. چنانچه درد قابل تحمل نباشد یا التهاب خارج از کنترل باشد، بهتر است از این راه صرف نظر کرد.

درمان با گیاهان دارویی رازی طب

  • استفاده از نوره: که یک ماده ضدعفونی کننده و جهت نظافت استفاده می گردد راه بسیار مناسبی است برای درمان خانگی زگیل تناسلی.
    • مقداری نوره را خمیر کرده بر روی زگیل بگذارید، سپس به مدت نیم ساعت موضع را در معرض نور آفتاب مستقیم قرار می دهید. این کار را حداقل به مدت سه یا چهار روز انجام دهید.

راه پیشنهادی گروه رازی طب؛ استفاده از روغن های ضد عفونی و تقویت کننده پوست رازی طب به همراه پودر گیاهی پاکسازی گوارش رازی طب است که این موارد بر اساس مزاج شناسی که از فرد بعمل می آید ترکیب شده و به ایشان ارائه می گردد.

موارد بسیار زیاد دیگری را می توان نام برد به عنوان درمان خانگی زگیل تناسلی؛ که خود شما می توانید با مطالعه قسمت تعریف زگیل تناسلی در طب سنتی و عامل ابتلا به زگیل در همین مقاله، به مواردی از راه های درمان پی ببرید که شما را در درمان زگیل یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *