تاثیر300

افراد در زندگی خود به خصوص زوج های جوان به دنبال راهی هستند، تا زندگی را به بهترین نحو پیش ببرند، از همین روی در رابطه زناشویی خود بسیار حساس و با دقت عمل می کنند. این در حالیست که در بسیاری اوقات از تاثیر سلامت گوارش بر رابطه زناشویی غافل هستند. 

برخی افراد به دلیل حجب و حیایی که دارند، از عبارت رابطه زناشویی به جای رابطه جنسی استفاده می نمایند، از همین روی این عبارت در میان عامه اشتباه برداشت شده، و جهت تقویت و تاثیر سلامت گوارش بر رابطه زناشویی ، به مصرف غذاهای گرم و تقویت میل جنسی می پردازند.

باید یاد آور شد که؛ زندگی ابعاد گوناگونی دارد، و رابطه زنا شویی از تمام این ابعاد تاثیر می پذیرد.

تاثیر سلامت گوارش بر رابطه زناشویی   

  گوارش محدود به معده و روده نیست، بلکه عمل کرد تمام اعضای بدن، هر کدام به نوبه خود، نوعی گوارش انجام می دهند. بنابراین باید به این موضوع توجه داشت که: سیستم عصبی، حسی و حرکتی در عمل گوارش سهیم بوده و در روند صحیح هضم، تجزیه و خون رسانی به کلیه اعضاء تاثیر بسیار مهمی دارند.

تمام افراد به خوبی می دانند که در رابطه زناشویی چه مواردی باید مد نظر قرار گیرد.

اموری که موجب اخلال در رابطه زناشویی می شود

 کلیه اموری که در خفا و به صورت پنهانی انجام می پذیرد، همگی مخل رابطه زناشویی بوده و می تواند این رابطه را سرد، و در موارد شدید تر رابطه را به پایان برساند. از همین روی زوجین می بایست در رفتار با یکدیگر و برآوردن نیازهای همسر خود تلاش نموده، فرد مقابل نیز نباید توقع زیاد از حد توان همسر را داشته باشد. این سعی در برآوردن نیاز همسر و از طرفی پایین آوردن توقع، خود باعث می شود رابطه زناشویی گرم و ادامه دار باشد.

میل جنسی

تاثیر سلامت گوارش بر رابطه زناشویی

یکی از موارد مورد توقع زوجین که اغلب در آقایان دیده می شود، میل جنسی  است. باید دانست که میل جنسی مستقیما به  مزاج افراد و نحوه تغذیه مناسب ارتباط دارد. این دو مورد مکمل یک دیگر هستند و زوجین برای رسیدن به مراحل رشد و تکامل، و دست یافتن به آرامش در زندگی زناشویی، باید از فرمان مزاج خود اطاعت کنند. با پیروی از مزاج، به تاثیر سلامت گوارش بر رابطه زناشویی  پی برده، دیگر نیازی به پنهان کاری و هراس از بر ملاء شدن راز خود در پیش همسر نمی شوید.

همان گونه که در موضوع مزاج شناسی و موضوع طبیعت انسان (مزاج اعضا) بیان کردیم، هر فرد مزاج مربوط به خود، که متاثر از مزاج هر عضو است را دارا می باشد. بنابراین می بایست قبل از  انتخاب همسر از مزاج خود و فرد مقابل خود مطلع باشید، تا با نحوه برخورد با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

انتخاب نوع غذا

در ابتدای مطلب گفته شد؛ تاثیر سلامت گوارش بر رابطه زناشویی امری بدهی است، هم چنین گفتیم که مزاج و غذا مکمل یک دیگر هستند، پس باید غذا را به نوعی انتخاب نمود، تا با مزاج و سیستم گوارش منافات نداشته، در روند سلامتی و عادات گوارشی اخلال ایجاد نکند. در عموم آقایان، گوارش گرم تر از خانم ها است. از همین روی بهتر است در زمان تهیه غذا، مواد غذایی انتخاب شده به گونه ایی باشد که با گوارش اعضاء خانواده سازگار بوده، یا در کنار آن مسهل و برطرف کننده اثرات سوء مزاج قرار داد.

پیامد های سوء مزاج سرد،

سوء مزاج سرد، خود انواع مختلف دارد. خانم ها بدلیل آفرینش خاص شان، زود تر به سمت و سوی سردی مزاج می روند، بنابراین در انتخاب غذا باید به گونه ایی عمل کنند، تا حتی الامکان دیر تر به سوء مزاج سرد دچار شوند. از طرفی مسولیت سلامت غذایی خانواده نیز بر عهده ایشان می باشد. بنابراین در نوع انتخاب غذا و تنوع غذایی، دقت بیشتری لازم است. با دقت بیشتر در امر تاثیر سلامت گوارش بر رایطه زناشویی می توانند کانون خانواده را گرم نگه دارند.

  • سردی معده
    • در صورت رعایت نکردن ملاحظات مزاجی، و افراط در خوردن غذاهای سرد، از جمله مواد غذایی کنسروی،  فست فودها و تشکیل سبد غذایی روزانه از دیگر خوراکی های سرد مزاج؛ فرد به مرور به سمت سردی ها میل پیدا می کند. در صورت ادامه این روند، به یبوست دچار شده که در اصطلاح عام ام الامراض نامیده می شود. همان گونه که از اسمش پیداست، شروع مریضی ها را در پی دارد. 

یبوست از جمله مواردی است که به مرور به سراغ فرد آمده، به گونه ایی که شخص در اوایل ابتلا متوجه نشده و تعداد دفعات بلع و دفع قبل از ابتلاء به یبوست را به کلی فراموش می کند. 

در مورد یبوست، باید به خاطر داشت که تعداد دفعات بلع و دفع به یک اندازه باشد، و پس از دفع، فرد احساس راحتی کند. در غیر این صورت دفع ناقص بوده و یبوست وارد مراحل اولیه خود شده. 

این سردی و دفع ناقص باعث کم شدن رفتارهای گرم در زندگی روز مره شده، به مرور رابطه ها سرد تر، انزوا و گوشه گیری نمایان می شود. در حالی که فرد به زعم خود هیچ گونه تغییری در خصوصیات و رفتار های او ایجاد نگردیده.

  • سردی اعضاء شریف دستگاه تناسلی

سردی اعضاء شریف دستگاه تناسلی

    • در ادامه ی پیدایش یبوست، سردی به دیگر اعضاء سرایت می کند. چرا که مواد دفع شدنی که تشکیل شده از موادی با طبع سرد، از بدن خارج نشده و در قسمت تحتانی و روده بزرگ جمع می شوند. مواد زائد موجود در روده بزرگ، علاوه بر ایجاد بیماریهایی هم چون چسبندگی روده و دیگر امراض گوارشی، اعضاء اطراف خود را سرد و مسموم نموده که نزدیک ترین آنها، اعضاء شریف دستگاه تناسلی هستند.

یکی از حساس ترین موضوعاتی که در رابطه زناشویی، زوجین به آن توجه بیشتری دارند، در این مرحله اتفاق می افتد. در این زمان طراوت و تازگی در اثر یبوست کم فروق شده، رفتارهای جنسی، بیشتر خود را نشان می دهند.

مشکلات روز مره و گاهی اتفاقات پیش بینی نشده در زندگی، هم چنین تفاوت نگاه زن و مرد به نحوه برخورد با مشکلات و نبود شناخت کافی از یک دیگر، باعث می شود، زوجین در رفتارهای همسر خود دقت بیشتری داشته باشند. این دقت نظر، ابتدا در نحوه ابراز علاقه سپس به رابطه جنسی می باشد، که بیشترین نقش را در رابطه زناشویی دارند.

البته موارد دیگری نیز در سردی اعضاء شریف دستگاه تناسلی دخیل هستند؛ که متداول ترین آن، نحوه نظافت آنها می باشد. به عنوان مثال شست و شوی و نحوه تراشیدن موهای زائد از جمله آنهاست.

  • افتادگی رحم در زنان
    • افتادگی رحم در زنان از مشکاتی است که معمولا تمام زنان با آن روبرو می شوند که از پیامد های سردی گوارش و یبوست است. در این مرحله زن به بیماری مبتلا شده که نیاز به اقدام اساسی برای درمان آن است.

این اتفاق نقش بسیار حساسی در لذت بردن از هم آغوشی زوجین، و فعالیت های روزانه زن دارد. با وارد شدن به این مرحله، زوجین عملا در تعداد دفعات رابطه جنسی تاخیر انداخته، و دوری بیشتری از یک دیگر را تجربه می کنند.

این اتفاق در حایی رخ می دهد که مرد تمایل بیشتری به هم آغوشی نشان می دهد، اما زن بدلیل مشکل جسمی و سردی بیشتر، از این موضوع دوری می کند. از طرفی مرد نیز در صورت نزدیکی و هم آغوشی، لذت روزهای اول را احساس نمی کند.

تا این مرحله از تاثیر سلامت گوارش بر روابط زناشویی ، در ابراز احساس و معاشقه بوده؛ از این به بعد مواردی پیش می آید که زوجین چنانچه خود نیز راغب به گرمی رابطه باشند، و خواهان داشتن رابطه زناشویی، به کیفیت و گرمی قبل باشند، از توان ایشان خارج است. این به دلیل بیماری هایی است که ناشی از رعایت نکردن سلامت برنامه غذایی به وجود آمده.

  • تیروئید
    • این مرحله، آغاز زندگی متفاوتی است. بسیاری از لذتها را دیگر نمی توان تجربه کرد. نحوه غذا خوردن به ناچار تغییر کرده، آثار بیشتری از سردی در بدن نمایان می شود؛ که بصورت بیماری های مزمن و گاهی غیر فابل معالجه دیده می شوند.

تیروئید

خانمی امروز به دفتر من تماس گرفت و از ریزش موی خود کلافه شده بود. بیان کرد: چند ماهی هست که وارد چهل سال شده، احساس سرمای زیادی می کند، به شدت برنامه خوابش بهم ریخته. بعد از بیدار شدن از خواب نیز احساس خستگی می کند. بعد از چند سوال، متوجه شدم که غذاهایی با مزاج سرد را بیشتر مصرف می کنند.

از فعال شدن غده تیروئید کم کار شکایت داشت. کسالت و بی حالی امانش را بریده، و طراوت قبل را ندارد. اظهار داشت که همسر ایشان به یبوست شدید دچار شده، تا اندازه ایی که از کمر درد به تنگ آمده است. البته چند روز قبل دارویی ترکیبی برای ایشان ارسال کرده بودم که دو باری بود از آن استفاده کرده اند و تا حد زیادی ابراز رضایت می کرد.  در این حالت نباید انتظار معجزه داشت.

باید یاد آور شوم که، وقتی مدت زمان طولانی، غذا هایی با طبع یکسان مصرف شود، جهت برطرف کردن عوارض آن، زمان زیادی باید صرف کرد.

به امید روزی که با آگاهی بیشتر در سبد غذایی خود، مدیریت بهتری در تغذیه داشته باشیم.

در انتها برای آن دسته از عزیزانی که مشکل سرد مزاجی دارند، مکمل تولید شده بنام روغن درمان سرد مزاجی را که به دست متخصصین توانمند رازی طب تهیه و تولید شده است را پیشنهاد می کنیم. این روغن غیر خوراکی و کاملا گیاهی می باشد. بدون افزودن هرگونه مواد شیمیایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *