400در250دندان

پرداختن به موضوع تاثیرات جرم گیری در پیدایش دندان درد، از جمله مباحثی است که می تواند در انتخاب زمان صحیح برای جرم گیری کمک بسیاری کند، چرا که جرم گیری در زمان نامناسب، اثرات مخربی از خود به جای می گذارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 فردی در سن سی و پنج تا چهل سالگی به دندانپزشک مراجعه می کند، غافل از اینکه در تمام مدت طول عمر، به زعم خود بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کرده. غافل از اینکه حتی نحوه صحیح مسواک زدن را نیز نیاموخته. پزشک با دیدن وضعیت دندان ایشان، جرم گیری را تنها راه علاج می بیند. در این گونه موارد، تاثیرات جرم گیری در پیدایش دندان درد کاملا مشهود است.

ارتباط جرم زیر لثه، با نحوه شکل گیری لثه:

فردی که در زیر لثه های او در سال های متمادی جرم زیادی نهفته شده، بین لثه و دندان های او به دلیل وجود حجم زیادی از جرم، فاصله بسیار زیاد شده، لثه ها در طول این زمان شکل و اندازه جدیدی به خود گرفته اند. بافت لثه براساس اندازه ی فک، دندان و جرم روی آن، رشد کرده و شکل گرفته. در اثر جرم گیری دندان، این فاصله در کوتاه ترین زمان از بین می رود. برگشتن به اندازه مناسب و از بین بردن این فاصله، زمان زیاد و رعایت بهداشت بسیار سختی را می طلبد، که از عهده افراد خارج است. شرایط سخت رعایت بهداشت پس از جرم گیری، افراد را ملزم بر این می کند، که سالانه برای جرم گیری مجدد به دندان پزشکی مراجعه کند. این مراجعات و وسواس در سفید بودن دائمی دندان، مشکلاتی را به همراه دارد.

لثه ها از زمان رویش دندان، با دندان ها تماس داشته، توانسته اند به خوبی دندان ها را محکم در سر جای خود ثابت نگه دارند. در زمان جرم گیری، این تماس  از بین رفته، و مهم ترین عضو نگه دارنده دندان، دیگر نقشی در نگهداری آن ندارد. در زمان غذا خوردن ریز غذاها این فاصله را مجددا پر می کنند.

 در تمام منابع پزشکی مدرن یاد آور شده است که: مسواک زدن به تنهایی نمی تواند از تشکیل جرم در زیر لثه ها پیشگیری کند.

تاثیرات جرم گیری در پیدایش دندان درد

این در حالی است که: صحیح مسواک زدن، بیشترین تاثیر را، در از بین بردن جرم های زیر لثه دارد.

در منابع طب سنتی برای از بین بردن جرم های تشکیل شده در زیر لثه، راههای بسیاری پیشنهاد شده،که علاوه بر ساده و راحت بودن شان، هیچ گونه هزینه اضافی را با خود به همراه ندارند.

متاسفانه افراد بدون در نظر گرفتن طبع و مزاج خود، انتظار داشتن دندان های سفیدی را دارند، این در حالیست که طبع و مزاج افراد بر روی تمام اندام ها تاثیر داشته، نشان خوبی برای پی بردن به مزاج فرد، و راهنمایی ایشان جهت سالمتر زندگی کردن است.

 

 مراحل ابتدایی تشکیل جرم:

در مراحل اولیه تشکیل جرم در زیر لثه، چنانچه بهداشت دهان و دندان بدرستی رعایت نشده باشد، فرد متوجه هیچ تغییری در دهان خود نمی شود، و از این مسئله به راحتی عبور می کند. مراحل اولیه تشکیل جرم در زیر لثه ها، برای برخی از افراد در دوران نوجوانی و برای برخی، زمانی که در جامعه به قول امروزی ها مدرن، در گیر تجملات زندگی می شوند اتفاق می افتد. شاید با خود بگویید که زندگی مدرن چه ربطی به جرم دندان دارد؟

باید یاد آور شوم که زندگی مدرن به ما می آموزد، خوردنی ها را به شیوه مدرن بخوریم و بهداشت را به شیوه مدرن رعایت کنیم. این در حالیست که طبیعت، هزاران سال است نیاز بشر را با طبیعی زندگی کردن ایشان برطرف ساخته، نیازی به ابزار و عدوات مدرن امروزی ندارد.

جرم گیری به روش طب سنتی

نحوه رعایت بهداشت و نگهداری از دندان ها در زندگی مدرن، اینگونه است که: افراد هر گاه قصد خوردن میوه های سفت، مانند سیب را دارند، کارد میوه خوری از ملزومات ایشان برای خوردن سیب است، این خود نمونه ایی از آسیب زدن و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در عالم طبیعت به شمار می رود.

در تمام علوم طب، اعم از علوم طبیعی، اسلامی و مدرن، تاکید شده که گاز زدن میوه های سفت مانند سیب، هویج، خیار و… در از بین بردن جرم دندان بسیار موثر و مفید است، و راحت ترین و بهترین راه برای پیشگیری از جرم دندان محسوب می شود.

اکثر نوجوان ها و جوان ها با این شوه میوه خوردن به طور کامل آشنایی دارند، از همین روی، در اکثریت این گروه سنی، دندان هایی سالم و زیبا دیده می شود. این افراد چنانچه به طبع و مزاج خود نیز اشراف داشته باشند، به هیچ عنوان گوارش ایشان نمی تواند بر دندان ها تاثیر گذاشته و دندان ها را از بین ببرد.

تاثیرات جرم گیری در پیدایش دندان درد:

روشهای جرم گیری امروزی با وسایل و تجهیزات مدرنی انجام می پذپرد، که هر کدام به نوعی عملکرد سیستم قبلی را نقد می کند، و سیستم های جدید و تازه به بازار آمده، سیستم ها و شیوه های قبلی را معیوب می دانند.

این بهترین دلیل برای اثبات این گفته است که: یکی از عوامل و تاثیرات جرم گیری در پیدایش دندان درد ، ابزار آلات و شیوه های نوین بهداشت دهان و دندان است.

در بسیاری از باورها این موضوع است که؛ جرم گیری دندان، باعث لق شدن و ضعیف شدن ریشه دندان می شود.

این گفته ی بسیار درستی است، چرا که اکثر افراد با این موضوع درگیر شده اند و به عینه دریافته اند که تاثیرات جرم گیری در پیدایش دندان درد و از بین رفتن دندان ها بسیار زیاد است. در ادامه باید یاد آور شوم  همانگونه که در همین مطلب گفته شد، از بین بردن یک بارگی جرم از روی دندان، لثه ها را دچار سر در گمی و به نوعی رها شدگی می کند. در دوران پس از جرم گیری دندان، رعایت بهداشت به طرز خسته کننده ایی سخت و غبر قابل تحمل است. در صورتی که فرد در قبل از جرم گیری دندان، با موضوع بهداشت دهان و دندان میانه خوبی نداشته، کار بسیار سخت تر می شود.

مراقبت از دندان به هر قیمتی

فردی که دندانهایش جرم گرفته و در زمان مسواک زدن از لثه هایش خون جاری می شود، به نقطه بحرانی جرم دندان رسیده است. این فرد چنانچه برای جرم گیری دندان اقدام کند، بی گمان مراحل سختی را برای پیشگیر از لق شدن دندان خود، پس از جرم گیری، باید پشت سر بگذارد. خود من از جمله این افراد هستم، که متاسفانه به دلیل اطلاع نداشتن از نحوه درست مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان، با مشکلات زیادی روبرو هستم.

هیچ گاه برای جرم گیری دندان اقدام نکردم، روزی برای پر کردن یکی از دندان هایم به یک کلینیک دندان پزشکی مراجعه کردم. پزشک چند دقیقه ایی بر روی دندانم کار کرد، در حین کار کردن سوالاتی پرسید، من بدون توجه به نیت ایشان، به آن سوال ها جواب صحیح را دادم. پس از متوجه شدن از استطاعت مالی بنده، از وضع خراب دندان هایم و حجم زیاد جرم و عفونت دندان هایم برایم صحبت کرد. من که جوان بودم و اطلاعی از علم دندان پزشکی نداشتم، حیرت زده به صحبتهای ایشان گوش می کردم. پس از تمام شدن صحبتها، در حالی که هنوز کار پر کردن دندان تمام نشده بود، چند دقیقه ایی را با خودم فکر کردم. پس از تحلیل صحبتهای آقای دکتر، اینگونه به نظرم رسید که بیشتر از دو هفته دیگر زنده نخواهم ماند.

همانجا تصمیم خودم را گرفتم و پیشنهاد جرم گیری دندان هایم را خودم، دقت کنید خودم پیشنهاد جرم گیری را به دندان پزشک دادم. پس از پایان پر کردن دندان، آقای دکتر با دستگاه اولترا سونیک، شروع به جرم گیری دندان هایم کرد. هر تکه از جرم ها به اندازه یک نخود بود. پس از آن دکتر گفت به مدت یک هفته با آب و نمک لثه ها را در طول روز ماساژ بده. این کار را کردم اما متاسفانه فایده ایی نداشت. حسابی دندان هایم لق شده و هر روز منتظر افتادن یکی از آنها هستم.

آن روز که دکتر در مورد عفونت لثه ها و احتمال حمله قلبی با من صحبت می کرد، به این توجه نداشت که عفونت لثه، از نشانه های افرادی هست که مزاج گرم و تر دارند، و این موضوع با نحوه درست مسواک زدن قابل درمان است.

را ه های پیش گیری از هزینه:

گاهی افراد برای زیباتر به نظر رسیدن هزینه هایی پرداخت می کنند که اگر این هزینه را در راه کسب علم صرف کنند، شاید مثل دکتر حسابی نشوند، اما می توانند یک دکتر حسابی شوند.

التهاب لثه

بطور مثال: جراحی بینی برای افرادی که طبع گرم و خشک دارند، می تواند طبعات جبران ناپذیری مانند از بین رفتن کبد را به همراه داشته باشد.

افرادی هم که مثل من طبع گرم و تر دارند، برای از بین بردن عفونت لثه و زردی دندان نباید خودشان را به درد سر بیندازند، چرا که این جزو خصوصیات مزاجی گرم و تر است، که راه حل های بسیار ساده تری هست جهت درمان شان.

همیشه بهتر است قبل از هر کاری اطلاعات مختصری از آن را کسب کنیم، تا به نتیجه بهتری برسیم.

هرگاه قصد جرم گیری دندان هایتان را دارید؛ ابتدا به این توجه داشته باشید که حجم جرم دندان چقدر است، در صورت زیاد بودن جرم زیر لثه ها، با کمی مطالعه و صبر، سعی کنید مقداری از حجم جرم را به روشهای خانگی و شوه درست مسواک زدن، در دراز مدت از بین ببرید؛ تا لثه ها به مرور شکل تازه ایی به خود بگیرند و فاصله خود را با لایه های جدیدی که حاصل از بین رفتن جرم ها بوده، کم کنند.

روشهایی که به کار می برید، چنانچه درست و منظم انجام شود، قطعا مثمر ثمر بوده و شما می توانید به کار خود ادامه دهید تا  پاکسازی بطور کامل انجام شود.

 چنانچه چند ماهی کارها را ادامه دادید و خسته شدید، بیاد آورید که همین کار ها را پس از جرم گیری توسط دندان پزشک باید انجام داد، البته با این تفاوت که هزینه زیادی را پرداخته اید، باز هم به سر همان خانه اول برگشنه اید. همان ماساژها و مراقبتهای قبل از جرم گیری اما در این جا بسیار سختر و دقیق تر.

در صورتی که پس از گذشت چند ماه از انجام مراحل جرم گیری خانگی، قصد رفتن به دندان پزشکی را داشتید، وضعیت لثه شما بهتر از قبل شده و فاصله بین لثه و لایه اصلی دندان کمتر شده، این یک امتیاز است برای شما، احتمال لق شدن دندان در این حالت کمتر است. یکی از راه های ساده پیشگیری از جرم دندان این است که:

اگر نصف قاشق چای خوری شکر قهوه ای را حدود 10 دقیقه در دهان خود نگه دارید، تاثیر خوبی در جرم گیری دندان ها دارد. به همین راحتی می توانید از تشکیل جرم در زیر لثه ها جلو گیری کنید. یا مقداری از جرم تشکیل شده در زیر لثه ها را کم کنید.

طبیعت مادر درمان تمام بیماری هاست بیایید با طبیعت آشتی کنیم

در انتها برای آن دسته از عزیزانی که بدنبال خلاص شدن از دندان درد و راههای درمان آن هستند. ترکیبی از روغنهای گیاهی غیر خوراکی، مخصوص ماساژ بنامروغن مسکن دندان درد رازی طب و خمیر دندان گیاهیی پتوس پروم که به دست متخصصین توانمند رازی طب تهیه و تولید شده است را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *