ویروسی

در ابتدا یادآور می شوم که بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) راه های درمان آن از دیر باز در طب سنتی و علوم طبیعی به آن پرداخته شده، که راه های پیشگیری متعدد و بسیار ساده ایی را اساتید این علوم توصیه نموده اند.

راه های سرایت بیماری های ویروسی

آنفولانزا، کرونا و برخی از بیماری های ویروسی، از راه دهان و بینی سرایت می کند. این بیماری در کودکان و افراد بالای 65 سال، و کسانی که مشکلات ریوی دارند، بیشتر نمایان می شود. ویروس این بیماری انواع مختلف دارد، که از خطرناک ترین آنها می توان به آنفولانزای پرندگان، آنفولانزای خوکی و امروزه به کرونا اشاره کرد.

تعداد ویروس های شناخته شده آنفولانزا و سرما خوردگی بیش از دویست نوع می باشند، که همگی آنها سرما دوست و اغلب نیز در مجاری تنفسی به صورت غیر فعال زندگی می کنند. زمانی که زمینه مناسب (سرد شدن هوا) برای فعالیتشان فراهم شود، گسترش پیدا می کند.

تشخیص نوع بیماریهای ویروسی در لحظه ابتلا، به دلیل شباهت علائم انواع بیماریهای ویروسی از نوع سرما دوست به یکدیگر، تا حد زیادی غیر ممکن است.

برای درمان هر کدام از انواع بیماری های ویروسی، نوعی داروی خاص کشف و ثبت گردیده. با این تنوع ویروس و دارو، همچنین نبودن درمانی خاص تا زمان تشخیص نوع آنها، بهترین سلاح برای مقابله، پیشگیری است.

همان گونه که تمام بیماری ها با روش درست و به موقع به کمک مواد غذایی به سادگی قابل پیشگیری هستند، این نوع بیماری، که از خانواده سرما خوردگی می باشد، با رعایت نکات بسیار ابتدایی از جمله خواب کافی، غذای کافی و به موقع و نیز بهداشت قابل پیشگیری است.

راه های پیشگیری از بیمارهای ویروسی

یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماریهای ویروسی از نوع سرما خوردگی، تماس دست با صورت می باشد.

زمان سرفه یا عطسه قطرات ریزی از آب دهان به بیرون پرتاب می شود، و تا مسافت یک و نیم متری منتشر شده، بر روی سطوح اجسام می نشیند. این قطرات ریز آب حامل مقدار زیادی از ویروس می باشند، و بر روی اجسام مختلف، از  دو ساعت تا سه روز می توانند فعال بمانند. در صورت تماس دست با این سطوح، امکان انتقال ویروس بسیار زیاد است. بنابراین بهتر آن است که بیشتر به شستشوی دست توجه نماییم.

البته شستشوی دست به منزله از بین رفتن ویروس نیست، بلکه عاری شدن دست از وجود ویروس می باشد.

امروزه به محض شیوع بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) راه های درمان آن را تمام افراد زدن ماسک و شستشوی دست می دانند. باید یادآور شد ماسک به دلیل قطرات ریز آب که در اثر بخار دهان به وجود می آیند نمناک شده، ذرات معلق در هوا که حامل ویروس های متعددی می باشند را به خود جذب می کند. ماسک مرطوب بهترین فضا برای رشد ویروس می باشد. پس باید دانست که ماسک را هنگام استفاده در مکان های شلوغ باید هر ساعت یک بار تعویض کرد. در غیر اینصورت استفاده نکردن آن بسیار کار صحیح تری می باشد.

بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) راههای درمان

بعضی از افراد نیز از دستکش استفاده می نمایند. اما گاهی به سبب این که دستکش پوشیده اند، دست خود را بعد از بیرون آوردن دستکش شستشو نمی کنند. این نیز یکی از راه های استفاده نادرست از دستکش است.

  • دیگر موارد که می بایست در رعایت بهداشت به آن توجه نمود:
    • استفاده چند باره از یک دستمال جهت گرفتن بینی می باشد. بهتر است از دستمال های یکبار مصرف، و یک بار استفاده نمود.
    • علائم ظهور بیماری در افراد متفاوت است که شخص می تواند با کمی دقت به آن پی ببرد.

همانگونه که در مطلب عوارض خواب و بی خوابی به تفصیل شرح داده شد، سر وقت خوابیدن، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، فرد در مواجهه با عوامل بیماری زا، بهتر می تواند حملات ویروسی را دفع نماید.

تغذیه مناسب یکی دیگر از موارد بسیار حائز اهمیت، جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی، از جمله کرونا است.

 تغذیه مناسب بدین معنا که: هرگاه احساس گرسنگی شد غذا خورده و از خرخره خوری و خوردن غذا از روی لذت پرهیز نمود. چرا که مراحل هضم و دفع در سیستم گوارش بصورت هوشمند اتفاق می افتد. چنانچه در روند غذا خوردن تغییری ایجاد شود، این سیستم هوشمند نمی تواند امورات اضافه محول شده را به خوبی رتق و فتق کند، از همین روی از قسمتی از اندام غافل شده و این خود موقعیتی ایجاد می کند جهت غلبه ویروس بر سیستم ایمنی بدن.

علائم  بیماری های  ویروسی از خانواده آنفولانزا:

  1. بالا بودن درجه حرارت بدن (بالا بودن درجه حرارت بدن بیش از دو روز، بیشتر از 37 یا 38 درجه سانتیگراد باشد)
  2. سرفه همراه با خلط غلیظ و بد بوی، زرد و سبز رنگ.
  3. گلو درد بیش از 48 ساعت هنگام بلع غذا.
  4. حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه.
  5. سفتی گردن همراه با سردرد مداوم.
  6. درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات سبز یا زرد رنگ که بیش از 48ساعت طول بکشد.
  7. تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی بخصوص در ناحیه کمر، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد).
  8. گلو درد، استفراغ، خشونت صدا، خارش بدن و احساس کوفتگی از علائم شایع بیماری می باشد.
  9. برخی از انواع آنفولانزا مانند نوع خاصی از ویروس آنفولانزا، که به آنفولانزای خوکی معروف است، ممکن است با اسهال و استفراغ همراه باشد.
  10. علائمی که این روزها در افراد مبتلا به کرونا مشاهده شده، بسیار متفاوت تر از انواع بیماری های ویروسی است. به عنوان مثال؛ برخی از افراد کمر درد شدید را تجربه می کنند. البته این اتفاقات به ندرت دیده شده، اما این علائم در اغلب افرادی که ریه گرم دارند دیده شده.

علائم  بیماری های  ویروسی از خانواده آنفولانزا:

تفاوت بیمارهای ویروسی شایع با یکدیگر

بیماریهای ویروسی از نوع سرما دوست ممکن است در کودکان، سالمندان و افرادی که مشکلات قلبی-عروقی و یا مشکلات تنفسی دارند، با عفونت ریه همراه شود. آنفولانزا، کرونا و سرما خوردگی علایم مشابهی دارند، با این تفاوت که سرما خوردگی معمولا خفیف تر، و آنفولانزا علائم شدیدتری دارد.

سرما خوردگی:

علاوه بر احساس خستگی با عطسه، سرفه و آبریزش بینی همراه است. ممکن است همراه تب نبوده یا تب پایین وجود داشته باشد. همچنین ممکن است کوفتگی عضلانی، سوزش گلو، ریزش اشک و  سردرد هم دیده شود.

آنفولانزا و کرونا:

معمولا به طور ناگهانی شروع شده و بسیار آزار دهنده می باشد. بیمار احساس خستگی و کوفتگی کرده، تب دارد. علائم دیگری مانند: سرفه های خشک، آبریزش بینی، لرز، درد عضلانی، سردرد شدید، درد چشم و گلودرد دیده می شود. آنفولانزا معمولا در پایان پاییز و در طول زمستان بیشتر شیوع پیدا می کند.

متاسفانه در روش درمان های امروزی تجویز آنتی بیوتیک اولین و آخرین راه پیشنهادی است. شخص بیمار بدون توجه به تاثیرات بد آن در بدن خود، به این روش درمانی تن می دهد.

در روش های متداول امروزی، درمان این بیماری به 3 تا  7 روز، زمان نیاز دارد. در افراد گروه خاص (کودکان، افراد مسن، افراد با بیماریهای خاص) مدت زمان بیشتر است. شخص بیمار در این مدت بسیار کلافه و نگران است، در حالی که با استفاده از گیاهان دارویی مناسب می توان در چند ساعت از دست این بیماری خلاص شد.

در افرادی که لوزه عمل کرده اند، هیچگاه مصرف کپسول نباید پیشنهاد شود. چرا که تاثیر معکوس دارد، و شخص را به مسیر های دیگری هدایت می کند. همچنین مصرف داروهای گیاهی برخلاف دیدگاه برخی از مردم عامه می تواند اثرات بسیار خطرناکی بر شخص بیمار بگذارد، پس باید مراقب بود.

این باور غلط که گیاهان دارویی برای بدن نمی تواند مضر باشد، باعث شده در درمان بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) راه های درمان را با دمنوش هایی امتحان کنیم، که بی تاثیر هستند.

به همین سبب مریضی طولانی شده، توان بدن برای مقابله با بیماری از دست می رود، و عفونت در گوشه ایی از بدن جا خوش کرده، در دراز مدت به مرض لاعلاجی تبدیل می شود. پس از تشخیص بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) راه های درمان ساده ایی وجود دارد. ازجمله؛

آنفولانزا

  • ساده ترین راه گرم نگه داشتن بدن به اندازه ایی که عرق کنیم.
  • دومین راه نوشیدن مایعات گرم.
  • سوم تحرک زیاد.

این سه، هر کدام به تنهایی می توانند در دفع عفونت از بدن موثر باشند. اما گاهی برخی افراد این شرایط را نمی توانند فراهم کنند، که دلایل متعددی می تواند داشته باشد.

مزایای استفاده از داروهای گیاهی در درمان بیماریهای ویروسی

برای بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) راه های درمان، استفاده از گیاهان دارویی مناسب، بهترین راه است. که می شود فقط طی چند ساعت بدن را از وجود این مزاحم های ناخوانده نجات داد، قبل از اینکه در گوشه ایی از بدن شکل خود را تشکیل دهند.

در درمان بیماری با استفاده از گیاهان دارویی، علاوه بر درمان بیماری مورد نظر، نارسایی های دیگر در بدن به خودی خود دنبال شده و درمان می پذیرد.

مثلا در درمان آنفولانزا در کمتر از چند ساعت با استفاده از گیاهان دارویی، به دلیل ترکیب شدن چند گیاه و داشتن خواص متعدد آنها، درمان آنفولانزا در کمتر از چند ساعت انجام، همزمان داروی مسکن اعصاب، درمان سوء هاضمه و دیگر بیماریهای گوارشی و از بین بردن علائم سرطان را دریافت می کنید. این موارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، در صورت ادامه مصرف، می تواند عامل پیشگیرانه برای انواع امراض باشد.

 آنفولانزا با تهاجم یکباره ویروس، فرد را در کمتر از چند ساعت مبتلا و باعث تب، ضعف و درد عضلات می شود. در تشخیص آنفولانزا معیار خاصی تعریف نشده، چرا که با برخی از بیماریهای عفونی نیز علائم مشترک دارد. راه مقابله با بیماریهای عفونی از بین بردن ویروسهای مهاجم می باشد.

علائم اولیه آنفولانزا: تب، درد در ناحیه گوش، چشم و کوفتگی بدن، ریزش آب از چشمها و بینی، بی حوصلگی و گاهی درد در مفاصل می باشد.

در انتها برای آن دسته از عزیزانی که مشکل آنفولانزا یا سایر بیماریهای ویروسی دارند، پودر گیاهی تولید شده بنام پودر درمان بیماریهای ویروسی (آنفولانزا) که به دست متخصصین توانمند رازی طب تهیه و تولید شده است را پیشنهاد می کنیم.

به امید داشتن روزگاری خوش، و تنی سالم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *