مقابله با ویروس

دومین سال است که میهمان ناخوانده ایی به نام ویروس کرونا به جهان قدم نهاده. هر کس به نوعی در این اندیشه است که این میهمان ناخوانده را از خود دور نماید. در کشورهای مختلف، افراد مختلفی، راه های مقابله با ویروس کرونا را تجربه نموده و در اختیار دیگر افراد جهان قرار می دهند. هر کدام از این راه ها بر روی شخصی تاثیر مثبت و برخی نیز متوجه تاثیری در خود نمی شوند.

کمی از احوالات ویروس کرونا و سختی راه های مقابله با ویروس کرونا دور شویم.

با هم بخندیم

یک روز ملا نصرالدین خانه یکی از دوستانش به میهمانی می رود. مرد صاحب خانه در خانه نبوده و همسر صاحب خانه از او پذیرایی می کند.

ملا نصرالدین می پرسد: همسر شما کی به خانه بر می گردد.

زن صاحب خانه که یک فرزند کوچک نیز در گهواره داشته، جواب می دهد: شاید یک ماه دیگر.

ملانصرالدین: مشکلی نیست می مانم تا بیاید.

زن صاحب خانه همانطور که بالای سر گهواره کودکش نشسته بوده، این لالایی را برای کودکش می خواند.

لالا لالا ننه فیروزه مهمون یه روز دو روزه.

ملانصرالدین تا این جمله را می شنود بالای سر گهواره نوزاد رفته و در جواب می خواند:

لالا لالا ننه گوساله مهمون یه سال دو ساله.

این حکایت امروز جهان با ویروس کروناست.

گاهی افراد بر اساس مزاج و طبیعتی که دارند، تاثیر پرهیزات برایشان قابل درک نیست، زیرا فرد هیچ گونه علامتی را مبنی بر این که به ویروس کرونا مبتلا شده دریافت نمی کند. از همین روی در اندیشه خود به این فکر فرو می رود که این روش بر روی من تاثیری نداشت.

اما اگر به ویروس کرونا مبتلا شود، سپس با انجام همان اعمال قبل، سلامتی را دریافت نماید؛ بهتر به تاثیرات مثبت آنها پی می برد.

 راه های مقابله با ویروس کرونا برای عموم افراد

راه های مقابله با ویروس کرونادر سلامت، بیشتر به فکر تقویت قوه مدبره باشیم؛ تا در زمان بیماری، راحت تر از پس بیماری برآید.

برای علاج بیماری کرونا و هم چنین پیشگیری از آن؛ اصل را بر مسلح کردن سیستم ایمنی بدن گذاشته، باید سعی بر آن داشته باشیم تا گوارش و اعضاء، از دسترس این ویروس در امان باشند.

در بدن ما رطوبات و اخلاطی وجود دارد، از جمله در ریه ها که مقصد این ویروس است، چنانچه این اخلاط در بدن به هر دلیلی درگیر شوند، خلاص شدن از بیماری کرونا سخت می شود.

1. پرخوری ممنوع. خوردن غذاهای سنگین ممنوع.

یکی از مواردی که اکثر افراد در دوران سلامتی و بیماری از آن غافل هستند؛ خوردن غذا به افراط می باشد. پرخوری و خوردن غذاهای سنگین، باعث فشار به سیستم ایمنی بدن شده و حواس قوه مدبره( در مطلب عوارض خواب و بی خوابی در طب سنتی) را به هضم غذا معطوف کرده، از پیشگیری و درمان بیماری غافل می شود.

زمان بیماری بهتر است فرد تا اندازه ایی که احساس سیری می کند غذا بخورد.

بهترین راه پیشگیری و درمان کرونا، تقویت و بالا بردن سیستم ایمنی بدن است.

2. دارو تا زمانی اثر دارد که بدن انرژی داشته باشد.

  •  هنگام بیماری، فرد بیمار بهتر است که گرسنگی را به خود تحمیل نکند تا اندامها بتوانند سلول سازی را به موقع و به نحو احسن انجام دهند.
    • در زمان ابتلا به کرونا، یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا؛ خوردن غذاهایست که بصورت آش یا سوپ طبخ می شود. این گونه غذاها که اغلب با حبوبات همراه هستند، در تقویت اندام ها و سلول سازی تاثیر بسزایی دارند. در این حالت دارو می تواند تاثیر خود را بهتر و بیشتر، در مدت زمان کوتاه تری نشان دهد.

در صورت تقویت نشدن بدن، دارو تاثیری نخواهد داشت. منظور از دارو، تمام داروهای گیاهی و شیمیایی است.

  • یکی دیگر از راه های پیشگیری از کرونا؛ پیشگیری از عفونت اخلاط و اعضاء بدن است که بهترین آن، نخوردن مواد عفونی و استشمام هوای پاکیزه است.
    • اخلاط در بدن ما، چهار ماده به نام های: صفرا، دم، بلغم و سودا می باشد. چنانچه در دوران همه گیری بیماری ها، غذاهایی که مضر بدن هستند و در اثر وجود چربی ها یا قندها در ترکیبات آنها، به این اخلاط چهار گانه آسیب می رسانند پرهیز نمود.
    • هوای پاکیزه همان اکسیژنی است که هنگام بیماری بصورت کپسول اکسیژن همراه هر بیمار است. بهتر است از هوایی که آلوده به دود و بوهای نامطبوعی که باعث آزار قوه مدبره می گردند دوری کرد.

3. سومین مرحله استفاده از پادزهر یا داروی مناسب.

در هنگام سلامتی، چنانچه از تقویت سیستم ایمنی بدن غافل شدیم و به بیماری مبتلا گشتیم، بهتر است که از دارویی استفاده نماییم که بتواند علاوه بر تقویت اخلاط، به مبارزه با ویروس بپردازد. این امر زمانی اتفاق می افتد که داروی مناسب را در شرایط مناسب گوارشی مصرف نمود.

شرایط مناسب گوارشی، رعایت بند یک و دو است.

4. تدابیر خاصی که پاکسازی کننده اندام باشد، بخصوص جلوگیری از تنگی نفس.

زمانی که اکسیژن به سلول ها نرسد، عمل کرد آنها ضعیف شده، بدن در برابر ویروس های مهاجم مقاومت خود را از دست داده، تمام اعضاء ضعیف می شوند. در این حالت ویروس بهتر می تواند به تمام اعضاء سرکشی کرده و بهترین مکان ها را برای اتراق کردن انتخاب کند.

موارد پیشگیرانه در راه های مقابله با ویروس کرونا:

استنشاق هوای پاک

1. آب و هوا:

  •  پرهیز از نوشیدن آب سرد.
  • استنشاق آب و نمک رقیق: نمک معدنی و نمک دریا
    • قرقره کردن آب و نمک در روز دو یا سه مرتبه. بهترین زمان قبل از خواب. بهتر است بعد از این عمل با کس دیگری صحبت نکنید.
    • مقداری از آب و نمک را از طریق بینی بالا کشیده تا به حلق بریزد.
    • در مرحله آخر در صورت نداشتن فشار خون، مقداری از آب و نمک را بنوشید.
  • در صورت نداشتن مغز گرم و خشک یا سوء مزاج گرم و خشک یک قطره روغن سیاه دانه در هر یک از سوراخ های بینی ریخته به صورت طاق باز یا به حالت سجده به مدت 10 دقیقه قرار بگیرید.( جهت تشخیص مزاج اعضاء خود، اینجا کلیک کنید)

2. خوردن و آشامیدن:

  • پر خوری و تنوع غذا ممنوع، چه در سلامت چه در زمان ابتلاء به کرونا.
  •  مصرف شوربای ماش در هفته یک یا دو مرتبه.
  • جهت تسکین درد سینه، مصرف نخود به صورت تفت داده شده یا نخود آب ساده یا همراه با گوشت( آب گوشت). بهتر است که دارچین، آویشن و زعفران در هر سه نوع به عنوان ادویه در آن لحاظ شود.
  • سوپی که در ترکیبات آن: شلغم پیاز و هویج به همراه سبزیجاتی مانند جعفری، گشنیز، ریحان و مقدار کمی پر سیاوشان تشکیل داده، طبخ و میل نمایید. جهت تاثیر بهتر پیاز بر روی ریه، بهتر است پیاز را با روغن دنبه تفت دهید.

3. ورزش و استراحت:

یکی از راه های پیشگیری از گرفتگی در عروق و اندام، ورزش است. ورزش کردن باعث می شود تمام منافذ به اندازه ظرفیت و حجم خروجی و ورودی خود، عمل انجام دهند.

  •  ساده ترین ورزش پیشنهادی در دوران سلامتی و ابتلا به کرونا:
    • در طول روز هشت نوبت و هر نوبت 10 ثانیه حرکتی به صورت طناب زدن انجام داده شود. چنانچه برای شما امکان داشته باشد در روزهای بعد، مدت زمان این حرکت را بالا ببرید.
  • ورزش تنفس
    • در حالت نشسته از بینی حرکت دم را انجام داده و شکم را باد کنید. پس از چند ثانیه نزدیک به آستانه تحمل، نفس را نگه داشته، سپس با سرعت نفس را از دهان خارج نمایید، هم زمان شکم را به سمت داخل جمع نمایید. به گونه ایی که اعضاء داخلی گوارش تحریک شوند. در طول روز هشت نوبت این عمل را انجام دهید.

4. خواب و بیداری.

اندام های بدن در طول بیست و چهار ساعت یک پاکسازی عضوی دارند که معمولا در شب، که تمام حواس در حال استراحت هستند این عمل انجام می پزیرد. در این بین ریه نیز به خود رسیدگی می نماید. این اعمال در تاریکی مطلق و استراحت مطلق به صورت تمام و کمال انجام می شود. بهترین زمان برای کسب خواب مفید جهت تقویت اعضاء، ساعت بیست و دو تا اذان صبح است.

در این ساعت تاریکی صادق بر محیط احاطه دارد، پس بهتر است که ما نیز با صرف نظر از روشن کردن چراغ خواب و دیگر وسائل روشنایی در طول این مدت زمان، در بهتر استفاده کردن از این فرصت، دقت کنیم.

استفاده از تاریکی و تاثیر آن در داشتن خواب خوب را، در مطلب راه های خانگی داشتن خواب خوب مطالعه کنید.

5. تدابیر مسائل روحی روانی

  • ترس
  • هم و غم

اگر در زمان سلامت نسبت به بیماری های رایج در سطح جامعه، نگران مبتلا شدن به آن باشیم، امکان ابتلا به آن بسیار بیشتر می شود.

ترس از بیماری، باعث ضعف قوه مدبره شده، در برابر بیماری ضعیف می شود.

6. نگه داشتن یا خارج کردن مواد موجود در بدن

  • حجامت بلا شرط و گرم
    • باد کش بر روی کمر، مناطق منطبق بر ریه، هم در زمان سلامتی و هم در زمان ابتلا به کرونا.

تدابیر خاص دیگر در راه های مقابله با ویروس کرونا

  1. تدابیر خاص دیگر در راه های مقابله با ویروس کروناخرما موافق سینه و ریه.
    1. غیر جنوبی ها و افرادی که به خوردن خرما عادت ندارند، یک یا دو عدد خرما بیشتر میل نکنند.
  2. دم کرده گل گاوزبان.
  3. میل کردن انبه و یا آب انبه.
  4. دم کرده بابونه.
  5. دود کردن اسفند و کندر.
  6. بخور جوش شیرین. نحوه بخور در سایت های مختلف توضیح داده شده.
  7. مصرف آب نبات کنجد.

دارویی که می تواند ویروس را ضعیف کرده یا از بین ببرد سیب است.

کافیست هر روز یک عدد سیب میل شود. چنانچه سرد مزاج هستید مقداری عسل به آن اضافه نمایید. جهت تشخیص مزاج خود در جدول مزاج شناسی اینجا کلیک کنید.

اسپری مداوم گلاب به صورت و سینه.

مصرف زعفران که مانع عفونت اخلاط می شود.

در انتها برای آن دسته از عزیزانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، یا افرادی که قصد پیشگیری از ابتلا به کرونا را دارند، پودر گیاهی تولید شده بنام پودر درمان بیماری های ویروسی آنفولانزا، کرونا که به دست متخصصین توانمند رازی طب تهیه و تولید شده است را پیشنهاد می کنیم.

بیشتر بخوانیم:

با طبیعت مهربان باشیم تا بتوانیم از منابع آن بیشتر و بهتر بهره ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *